Geoblog.pl    Bolek    Podróże    Tankier    Pod Sudanem

Pod Sudanem

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Red Sea

Dzisiejszy dzień minął znowu w dryfie i zapowiada się, że do poniedziałku nic się nie zmieni. Nikt nie zgłosił się po ładunek wiec stoimy i czekamy aż ktoś zechce od nas przyjąć 35000t paliwa.

Dzisiaj byłem prawie jak Michał Anioł w Kaplicy Sykstyńskiej podczas malowania swego dzieła jednak mi nie wyszło dzieło, a szara plama na nadbudówce (3 warstwa mini). Około 1520 czasu lokalnego odbył się alarm opuszczenia statku i została przedstawiona procedura opuszczenia łodzi ratunkowej na wodę. Następnie mieliśmy ćwiczebny rozlew olejowy z całą procedurą postępowania czyli
-gdy nastąpi rozlew natychmiast naciskamy EMERGENCY STOP który zatrzymuje operacje rozładunkowe/załadunkowe
-widzimy rozlew zbliżający się do odpływu odprowadzającego wodę z pokładu do morza natychmiast zdzieramy z siebie kombinezon i staramy się go zatkać (jak to Chief powiedział "Twój kombinezon jest nic nie warty w porównaniu z karą jaką zapłacimy"... a przez chwile miałem nadzieje, że wspomni coś o środowisku... no cóż)
jeśli chodzi o procedury to tyle :D

Pokazano nam cały sprzęt do walki z rozlewami, maty pochłaniające, trociny, łopaty, sorbent, miotły, mopy, niestety Ludwika nie było ;/

Wieczorną wachtę spędziłem na spacerniaku. Tym razem nie byłem rekordów, a podziwiałem latające ryby, delfiny i rekina. Znalazł się taki jeden około 1.7m bosman był wściekły bo chciał łowić ryby a delfiny i rekin skutecznie je odstraszały.